ZAPISNIK SA ODRŽANOG SASTANKA

Kao što je i najavljeno u prethodnoj objavi na našoj web stranici, ovim putem dostavljamo  Zapisnik sa održanog sastanka menadžmenta UIO i Sindikata UIO.

Z A P I S N I K

sa sastanka menadžmenta UIO i Sindikata UINO

Dana 17.10.2024. godine u Središnjem uredu Uprave za indirektno-neizravno oporezivanje u Banjoj Luci, održan je sastanak predstavnika menadžmenta UIO i Sindikata UIO.

Ispred UIO sastanku su prisustvovali:

  • Dr Zoran Tegeltija, direktor Uprave za indirektno oporezivanje
  • Milorad Đurđević, šef Kabineta direktora
  • Danijela Jozić, pomoćnik direktora Sektora za provođenje propisa
  • Elvir Muminović, pomoćnik direktora Sektora za poslovne usluge
  • Svjetlana Perković, pomoćnik direktora Sektora za informacione tehnologije
  • Milena Davidović, u ime pomoćnika direktora Sektora za carine
  • Nataša Uljarević, u ime pomoćnika direktora Sektora za poreze
  • Rosa Janković, šef Odsjeka za zaštitu tajnih podataka
  • Maja Romanić, stručni savjetnik za oblast carina u Kabinetu direktora
  • Jelena Rastoka, stručni savjetnik za pravne poslove u Kabinetu direktora,

a ispred Sindikata UINO:

  • Ana Mrnjavac, predsjednik Sindikata UINO
  • Zoran Popović, predsjednik Skupštine Sindikata UINO
  • Nedžad Šečić, predsjednik Upravnog odbora Sindikata UINO
  • Nikola Trklja, član Upravnog odbora Sindikata UINO, RC Mostar
  • Mladen Prkačin, delegat RC Mostar
  • Darko Topić, član Upravnog odbora Sindikata UINO, RC Banja Luka
  • Snježana Ožegović, član Upravnog odbora Sindikata UINO, SU/GK Banja Luka.

Za sastanak je predložen sljedeći:

DNEVNI RED:

  1. Razmatranje zaključaka iz Zapisnika broj: 01-50-1-751-14/23 od 26.09.2023. godine i ostalih spornih pitanja iz radno-pravnog odnosa;
  2. Implementacija Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji u UIO i
  3. Razno.

Nakon uvodnog izlaganja direktora UIO i usvajanja dnevnog reda, u skladu sa inicijativom Sindikata UINO broj: 144-1/3-10/24 od 14.10.2024. godine, prešlo se na tačku 1. pri čemu je direktor pročitao usvojene zaključke iz Zapisnika.

Predsjednica Sindikata UINO, Ana Mrnjavac se, u ime članova Sindikata zahvalila direktoru na prihvaćenom pozivu za održavanje sastanka i naglasila da postoje i druga sporna pitanja koja nisu spomenuta u prethodnim zaključcima, a na koja Sindikat očekuje odgovore, te je usaglašeno da će u nastavku i sva druga pitanja biti razmatrana u okviru Tačke 1.

Tačka 1. Razmatranje zaključaka iz Zapisnika broj: 01-50-1-751-14/23 od 26.09.2023. godine i ostalih spornih pitanja iz radno-pravnog odnosa:

1.1 Razmatranje zaključaka iz Zapisnika broj: 01-50-1-751-14/23 od 26.09.2023. godine:

Zaključak 1. „Sastanci predstavnika Uprave za indirektno oporezivanje i predstavnika Sindikata UIO će se održavati najmanje jednom kvartalno, a tekuća pitanja Sindikat UIO će rješavati u koordinaciji sa nadležnom organizacionom jedinicom“:

Predsjednica Sindikata skrenula je pažnju da se po ovom zaključku ne postupa, uz napomenu da je bilo nekoliko neformalnih kvartalnih sastanaka sa direktorom, ali da je Sindikat očekivao kontinuirano razmatranje cjelokupne problematike iz radno-pravnih odnosa uz uključenje nadležnih organizacionih jedinica.

Direktor se sa istim složio i dogovoreno je da će se ubuduće održavati formalni sastanci kvartalno, a sljedeći sastanak dogovoren je za drugu sedmicu februara 2025. godine i da se do tada pripreme teme za novi sastanak (s tim u vezi Sindikat UINO poziva aktivno članstvo da na e-mail suino@uino.gov.ba dostave svoja pitanja za naredni sastanak da bi ih mogli uključiti u diskusiju).

Zaključak 2. „Izvršiti analizu sastava radne grupe za izradu Pravilnika o premještaju i u narednom periodu, ukoliko je potrebno, izmijeniti rješenje o imenovanju radne grupe“.

Direktor je informisao prisutne da je imenovana radna grupa prestala sa radom iz razloga što se pokazala neefikasnom. Cilj izmjene Pravilnika o premještaju odnosio se prvenstveno na otklanjanje primjedbi koje su upućene od Ureda za reviziju institucija Bosne i Hercegovine, a same izmjene Pravilnika nalaze se na internoj stranici UINO.

Predsjednica Sindikata insistirala je da se Sindikat blagovremeno upoznaje sa svim prijedlozima dok su u fazi izrade, kao i izmjenama i dopunama svih zakonskih i podzakonskih akata i tražila da se Sindikat UINO redovno pismeno obavještava o svemu (jer ne smatra da je objavom na internet-stranici Sindikat i zvanično upoznat i uključen u predmetno). S tim u vezi, direktor je dao nalog da se ubuduće obavezno pored sektora nacrti dostavljaju i Sindikatu (s tim u vezi, Sindikat UINO poziva članstvo, ukoliko smatra da su pojedine odredbe Pravilnika nepotpune ili su u suprotnosti sa zakonom da, uz obrazloženje dostave iste na e-mail suino@uino.gov.ba radi daljeg razmatranja istih od strane stručne pravne komisije Sindikata i poduzimanja daljih mjera).

Zaključak 3. „Sindikat UINO će se očitovati o prednacrtu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o UIO i dostaviti očitovanje UIO na razmatranje“

Direktor je naveo da je ovaj zaključak realizovan, odnosno da je Sindikat UINO dostavio primjedbe na prednacrt Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o UIO, koje je Radna grupa razmotrila na sastanku, kojem su prisutvovali i predstavnici Sindikata, Ivica Čajić i Ana Mrnjavac, predsjednica Sindikata, kao i da je prednacrt ovog zakona upućen Upravnom odboru UIO radi pribavljanja saglasnosti za upućivanje istog u daljnju proceduru.

Predsjednica Sindikata je istakla da je Radna grupa imala suprotstavljene stavove po pitanju izmjena ovog Zakona, te da u konačnici i ne zna koja je verzija upućena Upravnom odboru u daljnju proceduru, usljed čega je direktor zadužio Rosu Janković, šeficu Odsjeka za zaštitu tajnih podataka da Prednacrt Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Upravi za indirektno oporezivanje dostavi na e-mail adresu Sindikata UINO.

Zaključak 4.Zadužuje se Radna grupa za izradu Pravilnika o službenom odijelu zaposlenih u UIO da, u što kraćem periodu, okonča aktivnosti na izradi ovog pravilnika, pri čemu je potrebno voditi računa o materijalu od kojeg će službeno odijelo biti izrađeno“.

U pogledu realizacije četvrtog zaključka direktor je istakao da je,  zbog određenih izmjena a koje se prvenstveno odnose na enormno visoku cijenu uniforme po zaposlenom, neophodno izvršiti određene izmjene u nacrtu novog Pravilnika o službenom odijelu zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje. Ukazao je da su predstavnici sektora predlagali uniforme za svoj sektor na šta nije uticao, ali da zbog ograničenog budžeta i izdvajanja za ovu kategoriju nije moguće implementirati Pravilnik u predloženom obliku. Uprava za indirektno oporezivanje je pokrenula postupak javne nabavke i u vezi s tim, do kraja godine izvršit će se nabavka uniformi prema važećem Pravilniku, a u narednom periodu očekuje se okončanje novog Pravilnika, kako bi se odobrena cijena po uniformi uklopila u budžetska izdvajanja, te ujedno zadovoljili kriteriji kvalitete materijala i dizajna.

Zaključak 5.Zadužuje se Odjeljenje za komunikacije i međunarodnu saradnju da pripremi i na internoj stranici objavi saopštenje da se u narednom periodu zaposlenima neće vršiti isplate novčanih nagrada – stimulacija, zbog dinamike isplata sredstava po ovom osnovu u prethodnom periodu, a da će se, kada se iste budu isplaćivale, na internoj stranici objaviti podaci o zaposlenom kojem je_novčana nagrada isplaćena (ime i prezime, organizaciona jedinica, iznos novčane nagrade i kriterij na osnovu kojeg je dodijeljena nagrada)“.

Predsjednica Sindikata je istakla da se prema ovom zaključku ne postupa, te smatra da bi ove informacije trebale biti transparentne i objavljene na internoj stranici kako bi bile dostupne svim zaposlenima.

U vezi s tim direktor je naglasio da su sredstva iz 2023.godine većim dijelom potrošena prije njegovog dolaska, a preostala sredstva preusmjerio je na novčane nagrade – stimulacije, koje su isplaćene zaposlenima u Upravi sa najmanjim primanjima. Također, dodao je da će, usvajanjem Metodologije mjerenja rezultata rada za dodjelu novčane nagrade zaposlenim u Upravi za indirektno oporezivalje (akt broj: 01-02-2-88-7/24 od 13.08.2024.godine), sredstva iz budžeta za ovu namjenu biti isplaćena zaposlenima u UIO do kraja godine, te će na internoj stranici UIO biti objavljeni podaci o zaposlenima koji su dobili novčanu nagradu.

1.2. Ostala sporna pitanja iz radno-pravnog odnosa:

U okviru diskusije o spornim pitanjima iz radnog odnosa, na pitanje predsjednika Sindikata koje se odnosilo na izradu Pravilnika o izmjenama Pravilnika o ovlaštenjima i ovlaštenim službenim licima Uprave za indirektno oporezivanje („Sl.Glasnik BiH“,broj:19/24):

Danijela Jozić, pomoćnik direktora Sektora za provođenje propisa, navela je da je ovaj Pravilnik izmijenjen u dijelu u kojem su se stekli uvjeti za njegovu izmjenu, a da je donošenje novog Pravilnika uvjetovano izmjenama Zakona o UIO, uz napomenu da su prednacrtom Zakona o UIO definirani pojmovi „ovlaštenog službenog lica“ i „ovlaštenog službenog lica sa posebnim ovlaštenjem“. Postojeće izmjene Pravilnika o ovlaštenjima i ovlaštenim službenim licima UIO odnose se na uvođenje ovlaštenja službenim licima u Sektoru za poreze (odsjek/grupa za reviziju i kontrolu, odsjek/grupa za kontrolu velikih poreznih obveznika i grupa za kontrolu registracijskih/deregistracijskih postupaka) i Sektoru za poslovne usluge (grupa za prinudnu naplatu i lice koje radi na sudskim postupcima u grupi za prinudnu naplatu).

U okviru prve tačke dnevnog reda doneseni su sljedeći:

ZAKLJUČCI:

  1. Sastanci menadžmenta Uprave za indirektno oporezivanje i predstavnika Sindikata Uprave za indirektno oporezivanje će se održavati kvartalno, a prvi naredni sastanak će se održati u drugoj sedmici februara 2025. godine.
  2. Predstavnici Sindikata Uprave za indirektno oporezivanje su upoznati da je Pravilnik o izmjenama Pravilnika o premještaju zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje objavljen na internet stranici Uprave za indirektno oporezivanje uino.gov.ba, a ubuduće će se svi propisi iz radno-pravnih odnosa dostavljati i Sindikatu Uprave za indirektno oporezivanje.
  3. Sindikat Uprave za indirektno oporezivanje je upoznat da je Uprava za indirektno oporezivanje pokrenula postupak javne nabavke za službena odijela zaposlenih u Upravi za indirekno oporezivanje, a u narednom periodu će biti pripremljen i nacrt novog Pravilnika o službenom odijelu zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje.
  4. Zahtjevi za isplatu novčanih nagrada-stimulacija će se upućivati direktoru Uprave za indirektno oporezivanje putem rukovodilaca osnovnih organizacionih jedinica, a Sektor za poslovne usluge će dostaviti obavještenje o načinu i dinamici realizacije zahtjeva koji do sada nisu realizovani. Isplate novčanih nagrada – stimulacija će se objavljivati na internoj stranici UIO.

Tačka 2. Implementacija Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji u UIO

Kada je riječ o novom Pravilniku, direktor je svjestan situacije da, nažalost ima osoba koje tu „nisu prepoznate“, ali će njihovo pitanje biti riješeno konkursom ili na neki drugi način, te, po njegovim riječima, nitko neće ostati bez posla. Problem stvara i to što se ne može napredovati više od dva platna razreda, a sistematizacijom je predviđeno puno savjetničkih pozicija za koje zaposleni ne ispunjavaju potrebne uvjete.

Nadalje, naglasio je da su za implementaciju Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji zaduženi rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica (poštovani su njihovi prijedlozi), dok je najveći teret na kadrovskoj službi.

Pojasnio je da je, u okviru ovog procesa određen broj zaposlenih premješten iz jedne organizadione jedinice u drugu, upravo iz razloga što nije dozvoljen premještaj na radno mjesto koje je za dva nivoa više od radnog mjesta na koje je zaposleni raspoređen, npr. sa mjesta stručnog saradnika na mjesto stručnog savjetnika.

Kada je riječ o implementaciji Pravilnika u Sektoru za poreze, direktor je naveo da je raspored zaposlenih koji su ispunjavali uslove usaglašen sa Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji, te da postoji određen broj zaposlenih u Odsjeku za poreze čiji će raspored biti usklađen u narednom periodu, kao i da je u Sektoru za poslovne usluge ovaj proces uglavnom završen, ali da postoji određen broj zaposlenih čiji će raspored biti usklađen u narednom periodu.

Direktor je dalje naveo da je proces implementacije završen u Sektoru za provođenje propisa, Sektoru za informacione tehnologije, odjeljenjima i Kabinetu direktora, da je u Sektoru za carine ovaj proces završen u Glavnoj kancelariji, dok je u regionalnim centrima, uključujući i carinske ispostave, proces u toku.

Također, upoznao je prisutne da su u toku aktivnosti u okviru konkursnih procedura, prvenstveno u okviru javnog oglasa za prijem 50 pripravnika, za koje je procedura u toku.

U okviru druge tačke dnevnog reda donesen je sljedeći

ZAKLJUČAK

  1. Sindikat Uprave za indirektno oporezivanje je upoznat sa procesom implementacije Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji Uprave za indirektno oporezivanje, koji je većim dijelom implementiran u svim osnovnim organizacionim jedinicama osim u Sektoru za carine, koja je u toku.

 Tačka 3. Razno

  1. Najveću pažnju i razočarenje izazvalo je polaganje Općeg dijela stručnog ispita za rad na poslovima indirektnih poreza, a kako je propisano Pravilnikom o polaganju stručnog ispita za rad na poslovima indirektnih poreza zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje („Sl.Glasnik BiH“,broj:19/24).

U vezi s tim direktor je naveo da je polaganju općeg dijela ispita pristupilo 127 kandidata, od čega je ispit položilo 87 zaposlenih, dok njih 40, nažalost nije položilo ispit. Proces polaganja stručnog ispita se nastavlja, u toku je prijavljivanje za Posebni dio ispita, za koji će prethodno biti organizovana obuka koju će pratiti adekvatna literatura.

S tim u vezi, na prijedlog direktora Sindikat poziva sve svoje članove koji imaju visok nivo znanja i radnog iskustva da se prijave kao predavači, što će biti posebno plaćeno.

Ujedno se upozoravaju svi oni koji su bili dužni prijaviti se za Opći dio ispita – a to još uvijek nisu učinili: zadnji rok za prijavu je 01.11.2024. godine, ispit se završava do kraja jedanaestog mjeseca, a oni koji nisu položili imat će mogućnost naknadnog izlaska na popravni rok.

Kada je riječ o provjeri znanja zaposlenih, direktor je istakao da će:

– istom biti obuhvaćeni zaposleni koji su radni odnos u Upravi zasnovali na određeno vrijeme, putem pismenog testa koji će se sastojati iz opšteg dijela stručnog ispita, 

– za zaposlene koji su u stalnom radnom odnosu organizovati provjeru znanja u okviru postupka ocjenjivanja, u skladu sa Pravilnikom o ocjenjivanju rada zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje (čl. 33 ), vezano za poslovne procese konkretnog radnog mjesta, a koja će se provoditi počev od ocjenjivanja za 2025. godinu, pri čemu će broj bodova iz provjere znanja uticati na visinu ocjene,

provjeri znanja neće podlijegati zaposleni koji su pred odlazak u penziju.

2. U okviru tačke Razno razmatrana su i pitanja koja se odnose na volontiranje u Upravi,

Na pitanje Snježane Ožegović, člana Upravnog odbora Sindikata vezano za zaposlene koji su u međuvremenu završili VSS, a nisu imali mogućnost, kao njihove kolege u prethodnom periodu da odrade pripravnički staž u Upravi, samim tim nemaju mogućnost da se prijave na konkurs za državne službenike, direktor UIO je odgovorio da nema mogućnost da to odobri jer mu zakon to ne dozvoljava, a Ured za reviziju institucija BiH u svom Izvještaju o obavljenoj finsijskoj reviziji u UIO za 2022. godinu, od juna 2023. godine je izričito naložio da Uprava prestane sa tom praksom (Preporuka 9. navedeno je da je Uprava dužna pri rasporedu osoblja na radna mjesta dosljedno primjenjivati propise koji regulišu radno-pravni status zaposlenih). U vezi navedenog, direktor je dao prijedlog da se Sindikat direktno obrati Uredu za reviziju institucija BiH i zatraži mišljenje vezano za zaposlenike koji su upisali i stekli visokostručno obrazovanje u periodu prije izvještaja revizije (i obavljaju poslove državnih službenika zbog nedostatka istih u njihovoj organizacionoj jedinici, za koje neposredno pretpostavljeni i šef osnovne organizacione jedinice svojim potpisom mogu potvrditi istinitost navoda da su isti radili poslove državnog službenika), te da je spreman implementirati isto, ukoliko Uprava dobije potvrdan odgovor.

3. Kada su u pitanju uslovi rada predstavnici Sindikata su naglasili da su loši materijalno-tehnički uslovi u kojima rade zaposleni. Na primjedbu Sindikata vezano za:

  • nestašica kancelarijskog materijala i higijenskih potrepština, direktor je istakao da Uprava poduzima sve radnje u cilju poboljšanja nabavki kancelarijskog materijala i higijenskih potrepština, ali da žalbeni postupci usporavaju i otežavaju provođenje postupaka javnih nabavki. Trenutno je riješena ova nabavka, što će dovesti do normalizacije snabdijevanja u svim organizacionim jedinicama.
  • delegat iz RC Mostar, Mladen Prkačin ukazao je na problem da pojedini Carinski referati, uključujući i granični prijelaz Neum II, nemaju pristup internetu. Svjetlana Perković, pomoćnik direktora Sektora za informacione tehnologije, navela je da Uprava svake godine raspisuje tender za pružanje internet usluga, u kojem su pobrojane sve lokacije, te da pojedine lokacije nemaju pristup internetu iz razloga što se nijedan provajder nije prijavio za pružanje ovih usluga na toj lokaciji.

U vezi s tim, direktor je naložio da Sektor za informacione tehnologije i Sektor za poslovne usluge hitno riješe ovaj problem i da se omogući internet pristup na svim lokacijama koje to do danas nemaju.

  • Kako pojedini CR/GP rade vrlo otežano u neuslovnim prostorima, direktor je upoznao prisutne da se intenzivno radi na poboljšaju istih, da je u toku nabavka 10 kontejnera, 200 novih kancelarijskih stolica, a raspisan je i tender za nabavku 95 službenih automobila u cilju obnove voznog parka, jer je trenutno oko 180 vozila za otpis, i bez obzira što je u prethodnom periodu već nabavljen značajan broj vozila, taj broj je nedovoljan za našu instituciju.

Vezano za tačku 3. Razno doneseni su sljedeći:

ZAKLJUČCI:

  1. U vezi sa pitanjem mogućnosti volontiranja u Upravi za indirektno oporezivanje, zaključeno je da će Sindikat Uprave za indirektno oporezivanje pripremiti i dostaviti upit Uredu za reviziju institucija BiH i Agenciji za državnu službu BiH.
  2. Zadužuju se Sektor za informacione tehnologije i Sektor za poslovne usluge da hitno iznađu mogućnost za priključak interneta na CR/GP Neum II, kao i na ostalim graničnim prijelazima koji nemaju pristup internetu.
  3. Uprava za indirektno oporezivanje će nastaviti sa organizovanjem i provođenjem polaganja stručnog ispita za rad na poslovima indirektnih poreza u skladu sa odredbama Pravilnika o polaganju stručnog ispita za rad na poslovima indirektnih poreza zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje („Službeni glasnik BiH“, broj 19/24). Obavezu polaganja stručnog ispita za rad na poslovima indirektnih poreza imaju zaposleni iz člana 5. navedenog Pravilnika.
  4. Pozivaju se svi zaposleni koji podliježu obavezi polaganja opšteg dijela stručnog ispita za rad na poslovima indirektnih poreza koji do sad nisu podnijeli prijavu za polaganje, da istu podnesu najkasnije do 01.11.2024. godine. Za zaposlene koji ne podnesu prijavu do definisanog roka, smatraće se da ne ispunjavaju uslove za rad na poslovima indirektnih poreza.
  5. Prijave za polaganje opšteg dijela stručnog ispita za rad na poslovima indirektnih poreza mogu podnijeti i ostali zaposleni koji su raspoređeni na radna mjesta van osnovne djelatnosti u Upravi za indirektno oporezivanje.
  6. Za zaposlene koji nisu prvi put položili opšti dio stručnog ispita za rad na poslovima indirektnih poreza, organizovat će se popravni ispit, odnosno ponavljanje ispita nakon što se okonča polaganje opšteg dijela stručnog ispita za sve zaposlene koji podliježu obavezi polaganja istog.
  7. Za zaposlene u Upravi za indirektno oporezivanje na određeno vrijeme, putem Agencije za državnu službu BiH, do kraja mjeseca novembra 2024. godine će biti organizovana provjera znanja putem testa, a pitanja će biti iz općeg dijela stručnog ispita iz oblasti indirektnih poreza. Svi zaposleni na određeno vrijeme putem ADS BiH, biće blagovremeno informisani o vremenu i mjestu provjere znanja.
  8. Za sve zaposlene u Upravi za indirektno oporezivanje, jednom godišnje će se vršiti provjera znanja u okviru postupka ocjenjivanja za 2025. godinu shodno Pravilniku o ocjenjivanju rada zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje („Službeni glasnik BiH“, broj 22/22), a procedura će biti detaljno definisana i o istoj će blagovremeno biti upoznati svi zaposleni.
  9. U jedanaestom mjesecu 2024. godine će se raspisati Javni oglas za prijem zaposlenika sa SSS, a očekuje se i raspisivanje Javnog oglasa za popunjavanje radnih mjesta državnih službenika u Upravi za indirektno oporezivanje, dok je u toku procedura za prijem 50 pripravnika u Upravu za indirektno oporezivanje.

     Na kraju sastanka direktor se zahvalio predstavnicima Sindikata UINO što se istinski bore za zaposlene i što su odabrali put da probleme i radno-pravna pitanja rješavaju međusobnim dijalogom sa menadžmentom.

                                                                                Predsjednica Sindikata UNO                                                                                                                         Ana Mrnjavac, v.r.

Posted in Aktuelnosti | Leave a comment

ODRŽAN SASTANAK S DIREKTOROM UINO

Danas je u Središnjem uredu Uprave za indirektno – neizravno oporezivanje održan  sastanak predstavnika Sindikata UINO na čelu s predsjednicom Anom Mrnjavac i menadžmenta Uprave za indirektno – neizravno oporezivanje na čelu s direktorom Zoranom Tegeltijom. 

Za sastanak je predložen i usvojen sljedeći dnevni red:

  • Razmatranje Zaključaka iz Zapisnika broj 01 -50-1-751-14/23 od 26.9.2023. godine i ostalih spornih pitanja iz radno – pravnih odnosa;
  • Implementacija Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji UINO;
  • Razno.

Nakon što je okončana rasprava po prve dvije tačke dnevnog reda, pod tačkom “Razno” raspravljalo se, između ostalog, i o aktu Direktora broj 01-34-7-2397-1-1/24 od 10.10.2024. godine, naslovljen kao “Provjera znanja zaposlenih  u Upravi za indirektno oporezivanje, obavijest, dostavlja se”.

U vezi s tim, usaglašeni su stavovi Sindikata UINO i menadžmenta, uz napomenu da će se provjera znanja svih zaposlenih odvijati u skladu s članom 33. Pravilnika o ocjenjivanju rada zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje (“Službeni glasnik BiH”, broj 22/22) u okviru redovnog procesa ocjenjivanja za 2025. godinu, a iz domena poslova radnog mjesta zaposlenog.

O ostalim detaljima sastanka, članstvo će biti naknadno upoznato.

 

Posted in Aktuelnosti | Leave a comment

SINDIKAT IZDVOJIO 5.000 KM POMOĆI ZA POPLAVOM UGROŽENA PODRUČJA U BIH

Nakon što je katastrofalna prirodna nepogoda – poplave i klizišta, zadesila općine Jablanica, Kiseljak, Kreševo, Fojnica i Grad Konjic, a uzrokovano obilnim kišnim padavinama u tom području što je rezultiralo velikim brojem ljudskih žrtava, Sindikat UINO, duboko suosjećajući sa ovom tragedijom, održao je svoju vanrednu elektronsku sjednicu Upravnog odbora i donio odluku o izdvajanju 5.000,00 KM pomoći iz sredstava solidarnosti Sindikata kao pomoć za ugrožene u navedenim područjima.

Ujedno, koristimo priliku i pozivamo sve svoje članove, ukoliko su u mogućnosti da se i na drugi način odazovu i pomognu onima kojima je to u ovom trenutku najpotrebnije, jer smatramo da je to, prije svega humano i ljudski.

Posted in Aktuelnosti | Leave a comment

ODRŽANA 24. SJEDNICA UPRAVNOG ODBORA

Upravni odbor Sindikata Uprave za indirektno-neizravno oporezivanje u Banja Luci je dana 26.09.2024. godine održao svoju 24. redovnu sjednicu.

Na sjednici je izvršena analiza rada i djelovanja Sindikata UINO u 2024. godini i dogovoreni su konkretni koraci koje Sindikat treba poduzeti kako bi se unaprijedio i poboljšao radno-pravni status zaposlenih u UIO.

Navedenoj sjednici pored članova Upravnog odbora prisustvovala je i Predsjednica SUINO koja je tom prilikom  podnijela Izvještaj o radu SUINO za prvo polugodište 2024. godine, pri čemu je posebno izdvojila sljedeće:

  • Nacrt teksta Kolektivnog ugovora je dobio pozitivno mišljenje resornih ministarstava (Ministarstvo pravde Bosne i Hercegovine i Ministarstvo financija i trezora Bosne i Hercegovine). kao i Ureda za zakonodavstvo, te se očekuje da će isti biti uvršten na jednoj od narednih sjednica Vijeća ministara Bosne i Hercegovine radi konačnog usvajanja;
  • Tražene su izmjene i dopune Odluke o visini dnevnica za službena putovanja zaposlenih u institucijama BiH, što je rezultiralo da je Vijeće ministara Bosne i Hercegovine djelomično prihvatilo naše zahtjeve i visinu dnevnice za službeno putovanje sa dosadašnjih 25,00 KM povećalo na 40,00 KM;
  • Kako Vijeće ministara Bosne i Hercegovine nije uvažilo sindikalni zahtjev da se osnovica za obračun plaće u 2024. godini poveća na 650,00 KM, dva puta smo uputili Zahtjev za isplatu jednokratne novčane pomoći, samostalno i sa druga dva reprezentativna sindikata. S obzirom da Vijeće ministara Bosne i Hercegovine nije odgovorilo na naše zahtjeve, dogovoreno je da ćemo, zajedno sa druga dva reprezentativna sindikata uputiti urgenciju, tražiti sastanak sa Predsjedateljicom i predstavnicima Vijeća ministara Bosne i Hercegovine;
  • Od Vijeća ministara Bosne i Hercegovine tražili smo da, prilikom izrade izmjena Zakona o plaćama i naknadama zaposlenih u institucijama BiH obavezno uključe i predstavnika našeg Sindikata, o čemu su nas povratno informirali da su naš Zahtjev proslijedili Ministarstvu pravde Bosne i Hercegovine i Ministarstvu financija i trezora Bosne i Hercegovine kao resornim ministarstvima.

U nastavku sjednice izvršena je analiza rada Komisije za raspodjelu sredstava Fonda solidarnosti u 2024. godini, sa kojom je članove Upravnog odbora upoznao predsjednik Komisije Darko Topić, koji je tom prilikom ukazao na potrebne izmjene i dopune Pravilnika o raspodjeli sredstava Fonda solidarnosti, iz razloga što trenutno važeći stvara određene nedoumice Komisiji prilikom odlučivanja.

Na sjednici je izvršena detaljna analiza pitanja koja su članovi Sindikata i delegati postavili rukovodstvu u predhodnom periodu i tom prilkom konstatovano je da je za većinu pitanja Sindikat već poduzeo korake u pravcu njihovog rješavanja.

Zaključci koje je Upravni odbor SUINO na navedenoj sjednici donio su sljedeći:

  1. Uputiti urgenciju prema Vijeću ministara Bosne i Hercegovine za isplatu jednokratne novčane pomoći, zajedno sa druga dva reprezentativna sindikata, te zatražiti sastanak sa Predsjedateljicom i predstavnicima Vijeća ministara Bosne i Hercegovine.
  2. Zatražiti tumačenje primjene Metodologije u slučajevima kada zaposleni imaju privremena rješenja, odnosno doći do informacije kakav je tretman privremenih rješenja, sa aspekta primjene Metodologiije.
  3. U što kraćem roku dogovoriti novi sastanak sa Direktorom i menadžmentom UIO kako bi se nastavile aktivnosti na rješavanju svih pitanja iz radno-pravne problematike zaposlenih u UINO, a koja su u nadležnosti naše institucije.
  4. Na narednoj sjednici Upravnog odbora pristupiti izmjenama i dopunama Pravilnika o raspodjeli sredstava Fonda solidarnosti, na kojoj će biti pozvani i članovi Komisije za raspodjelu sredstava Fonda solidarnosti, kako bi smo donijeli novi Pravilnik. Sjednica Upravnog odbora bi se trebala održati u Tuzli krajem narednog mjeseca.
  5. Kako je u fazi izrada nove Web stranice Sindikata zatraženo je od svih članova Upravnog odbora da dostave svoje prijedloge i zahtjeve u vezi sa izgledom stranice, kao i sve druge potrebne informacije koje treba da pruža navedena Web stranica.
  6. Inicirati održavanje redovne sjednice Skupštine Sindikata polovinom mjeseca novembra 2024. godine.
  7. Upravni odbor je dogovorio termin za održavanje Sindikalnog druženja radi obilježavanja godišnjice osnivanja Sindikata UINO, u periodu od 06.-08.12.2024. godine. Svi učesnici su pozvani da prikupe odgovarajuće ponude hotela za navedeni termin, za cca 200 gostiju, kako bi se na narednoj sjednici Upravnog odbora donijela odluka i izvršio konačan odabir lokacije.

Svi učesnici sjednice, uz maksimalno uloženi doprinos zadovoljni su konstruktivnim radom i svim što je urađeno i dogovoreno na ovoj 24. sjednici.

Posted in Aktuelnosti | Leave a comment

UTVRĐEN NACRT ZAKONA O BUDŽETU

Vijeće ministara BiH jednoglasno je utvrdilo Nacrt zakona o Budžetu institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH za 2024. godinu.   

Ministarstvo finansija i trezora dostavit će odmah Nacrt budžeta Predsjedništvu BiH, ovlaštenom za njegovo predlaganje Parlamentarnoj skupštini BiH, koja u konačnici usvaja ovaj zakon, uz prijedlog da se razmatra po hitnoj proceduri.

Ukupni prihodi, primici i finansiranje institucija BiH u okviru budžeta za 2024. godinu iznose 1.355.400.000 KM, što je povećanje za 40 miliona KM u odnosu na budžet institucija BiH za 2023. godinu.  Prihodi od indirektnih poreza planirani su u iznosu 1.020.500.000 KM i na istom su nivou kao prethodne godine, kada su povećani  za oko 155 miliona KM u odnosu na budžet za 2022. godinu. Među ostalim izvorima finansiranja su neporezni prihodi institucija BiH u iznosu 248.049.000 KM, što je povećanje za oko 95,9 milijuna KM u odnosu na godinu ranije.

Ukupni rashodi institucija BiH iznose 1.355.400.000 KM i veći su za 3 % u odnosu na prethodnu godinu, dok servisiranje vanjskog duga BiH iznosi 1.430.733.053 KM. Tako ukupni rashodi institucija BiH i servisiranje vanjskog duga BiH u budžetu za 2024. godinu iznose 2.786.133.053  KM, što je povećanje za 224.766.691 KM ili  9 % u odnosu na 2023. godinu.

Nacrtom budžeta prioritetno se podržava nastavak reformi i ispunjenje uvjeta za Evropsko partnerstvo te provedba Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP). Istovremeno, među prioritetima su planirana budžetska sredstva za provedbu višegodišnjih projekata budžetskih korisnika.

Prethodno je Vijeće ministara BiH usvojilo Dokument okvirnog budžeta (DOP) institucija Bosne i Hercegovine za period 2024 – 2026. godine, usaglašen s Globalnim okvirom fiskalnog bilansa i politika u BiH za ovaj period, a koji je Fiskalno vijeće BiH usvojilo 23.1.2024. godine.

NEMA POVEĆANJA PLAĆA I REGRESA U INSTITUCIJAMA BiH  U 2024.

Vijeće ministara BiH, na prijedlog Ministarstva finansija i trezora, usvojilo je pojedinačne odluke o visini osnovice za obračun plaće i o visini regresa za godišnji odmor zaposlenim u institucijama Bosne i Hercegovine za 2024. godinu, bez njihovog povećanja u odnosu na 2023. godinu.

Visina osnovice za obračun plaće i u 2024. godini ostaje 600,00 KM, kao i regresa za godišnji odmor u institucijama Bosne i Hercegovine u iznosu 450,00  KM.   

U cilju poboljšanja materijalnog položaja zaposlenih, kao i zahtjeva reprezentativnih sindikata zaposlenih u institucijama BiH,  korigirana je dnevnica za službena putovanja u zemlji sa 25,00 KM na 40,00 KM.

Posted in Aktuelnosti | Leave a comment